اتحاديه کشاورزي باغداران
امروز چهارشنبه، 26 مهر 1396    
اهداف وچشم انداز 5 ساله
-(20 Body)  Print

1)مشارکت در تحقق سیاست­ها و برنامه­ های اقتصاد مقاومتی.

2)بهره گیری از ظرفیت­های اشتغال زایی در بخش باغبانی.

3)تقویت اقتصاد تولید و افزایش قدرت رقابت اقتصادی محصولات باغی کشور در بازارهای جهانی.

4)بهره گیری از قابلیت­ها و ظرفیت­های تولید محصولات باغی.

5)پیگیری اجرای برنامه ­های آموزشی-ترویجی.

6)استقرار نظام علمی تولید محصولات.

7)افزایش بهره ­وری از منابع و عوامل تولید و کاهش ضایعات.

8)همکاری در اصلاح و توسعه باغات.

9)توسعه صادرات محصولات باغی.

10)بهبودکیفیت وبسته بندی محصولات باغبانی باتاکید برارتقاء سطح سلامت وایمنی محصولات.

11)توسعه کشت ارگانیک محصولات باغی.

12)توسعه کشت و فرآوری گیاهان دارویی.

13)طرح مطالعات جامع باغبانی.

14)توسعه و ساماندهی گلخانه ­ها و احداث مجتمع ­های گلخانه ­ای

15)ملی شدن برند اتحادیه

16)تهیه نشریه تخصصی باغداران 

17)مطالعه طرح نهالستان درختان میوه و زینتی و تصویب طرح جهت اجرا در گلخانه حصارگلی

18)ورود تکنولوژی های جدید به باغات کشور و اجرای آن توسط شرکت های تعاونی باغداران؛

19)ورود برنامه ریزی شده به بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی به صورت:

 الف- خرید قطعی ب- مشارکت با کشاورزان ج- خرید امانی

20)پیگیری بیمه باغداران در جهت برقراری امنیت شغلی و در صورت امکان در دست گرفتن تولی این کار توسط شرکت ها

21)شروع و تقویت مبادلات بین شبکه ای

22)برپایی نمایشگاه های استانی و ملی و شرکت در نمایشگاه های بین المللی

23)راه اندازی یک کارخانه بسته بندی داروهای گیاهی

24)آموزش مستمر باغداران با هدف افزایش کمیت و بهبود کیفیت محصولات باغی تولیدی ایشان.

25)معرفی هرچه بیشتر اتحادیه و توانمندی­های آن در حمایت از اعضای خود، به سایر باغداران و افزایش تعداد باغداران تحت پوشش اتحادیه.

26)ورود به بازار خرید و فروش محصولات باغی با هدف کنترل قیمت­، حذف واسطه­ و نهایتا افزایش سود باغدار.

27)راه­ اندازی واحدهای مکانیزاسیون باغی در استان ­های مختلف کشور.

 

 

سند چشم انداز پنج ساله اتحادیه تعاونی تخصصی باغداران کشور

اتحادیه باغداران در پنج سال آینده:

  1. پنج درصد بازار داخلی و خارجی محصولات باغی کشور را در دست گرفته است.
  2. دارای آزمایشگاههای کنترل کیفی و محصولات سالم و ارگانیک و همچنین سردخانه و سورتینگ و بسته بندی می باشد.
  3. یک کارخانه تولید آب میوه با آخرین تکنولوژی روز راه اندازی نموده است.
  4. یک کارخانه بسته بندی داروهای گیاهی را در تهران راه اندازی نموده است.
  5. دارای چند مرکز تولید و توزیع نهال در کشور می باشد.
  6. قسمتی ازتکنولوژی بخش باغی کشور را بر عهده داشته و به خوبی مدیریت می نماید.
  7. کل کودهای شیمیایی،غیرشیمیایی و بخش عظیمی از کودهای ریزمغذی اتحادیه ها و شرکتهای عضو را توزیع می نماید.
  8. به ازای هر شرکت تعاونی حداقل دارای یک باب فروشگاه مصرف می باشد.
  9. دارای یک سایت جامع و فعال بوده که مشخصات کلیه اتحادیه ها و شرکتهای عضو و مدیران، کارکنان و اعضای آنها در آن درج شده و بخشی از مبادلات بین شبکه ای از این طریق انجام می گیرد.
  10. کلیه اتحادیه های استانی عضو اتحادیه مرکزی بوده و جلسات مجامع اتحادیه بصورت منظم و پویا تشکیل می گردند.
  11. در ساختمان اداری ملکی خود به فعالیت مشغول می باشد.
  12. دارای یک برند معتبر و معروف در کشور می باشد.

بر اساس سند چشم انداز ما نیاز به اجرای برنامه های کوتاه مدت، میان  مدت و بلند مدت داریم:

1-برنامه های کوتاه مدت (تا یک سال):

  1. در اختیار گرفتن دو دستگاه انبار یکی جهت آزمایشگاه کنترل کیفی و محصولات سالم و ارگانیک و دیگری جهت سردخانه و سورتینگ و بسته بندی میوه، خشکبار و داروهای گیاهی
  2. مطالعه طرح کارخانه تولید آب میوه و کنسانتره
  3. اخذ حداقل 20 غرفه در میادین میوه و تره بار سطح شهر تهران جهت عرضه محصولات اعضا بویژه محصولات سالم و ارگانیک با همکاری سازمان مرکزی
  4. تشکیل یک گروه بازاریابی و فعالیت در زمینه پخش میوه بسته بندی در سطح شهر تهران بر اساس طرج منطقه بندی
  5. خرید و فروش حداقل5000تن میوه
  6. خرید و فروش حد اقل 3000 تن کودهای شیمیایی،غیرشیمیایی و ریز مغذی
  7. اخذ تسهیلات سرمایه در گردش حداقل به مبلغ 10 میلیارد ریال در صورت حمایت سازمان مرکزی
  8. مشارکت با اتحادیه مرکزی تعاونی روستایی در خصوص بازاریابی و فروش محصولات کشت و صنعت های جیرفت و شهید رجایی دزفول در صورت پذیرش آن اتحادیه
  9. راه اندازی سایت اینترنتی اتحادیه و درج مشخصات کامل اتحادیه ها و شرکتهای تابعه و مدیران، کارکنان و اعضای آنها
  10. راه اندازی سامانه پیام کوتاه جهت ارتباط با مدیران، اعضا و سازمانهای مختلف و همچنین تبلیغات
  11. تصویب و تکمیل چارت اتحادیه
  1. برنامه های میان مدت (تا دو سال):
    1. تصویب طرح های آزمایشگاه کنترل کیفی، سردخانه و کارخانه آب میوه و تخصیص اعتبار و آغاز عملیات اجرایی
    2. مطالعه طرح نهالستان درختان میوه و زینتی و تصویب طرح جهت اجرا در استان البرز
    3. ورود تکنولوژیهای جدید به باغات کشور و اجرای آن توسط شرکتهای تعاونی باغداران؛ به عنوان پایلوت: دستگاههای پنوماتیک هرس درختان میوه و دستگاه بالابر درختان خرما
    4. ورود برنامه ریزی شده به بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی به صورت: الف- خرید قطعی ب- مشارکت با کشاورزان ج- خرید امانی

2-3-1- خرید قطعی: در این روش محصول باغدار در هنگام برداشت به صورت قطعی با قیمت روز از وی خریداری می شود.

2-3-2- خرید مشارکتی: در این روش محصول باغدار به نرخ روز قیمت گذاری شده و قسمتی از بهای آن بر اساس نیاز باغدار به وی پرداخت می شود و مابقی پس از نگهداری و ورود به موقع به بازار محاسبه و ارزش افزوده ایجاد شده به صورت 50-50 بین باغدار و شرکت تعاونی تقسیم می گردد.

2-3-3- خرید امانی: در این روش شرکت یا اتحادیه محصول باغدار را به صورت امانی دریافت و پس از فروش و کسر حق العمل، بهای آن را پرداخت می نمایند.

  1. تخصیص سهمیه ارزاق عمومی به اعضای فعال شرکت تا 4 بار در سال به منظور تشویق سایر اعضاء و دلگرمی و امیدوار شدن اعضای فعال فعلی
  2. آموزش مداوم و مستمر اعضا و تشویق اعضای نمونه با جوایزی از قبیل سفرهای زیارتی و ...
  3. پیگیری بیمه باغداران در جهت برقراری امنیت شغلی و در صورت امکان در دست گرفتن تولی این کار توسط شرکتها
  4. شروع و تقویت مبادلات بین شبکه ای
  5. برپایی نمایشگاههای استانی و ملی و شرکت در نمایشگاههای بین المللی
  6. راه اندازی یک کارخانه بسته بندی داروهای گیاهی
  1. برنامه های بلند مدت (سه تا پنج سال):
    1. بهره برداری از آزمایشگاه کنترل کیفی
    2. بهره برداری از سردخانه
    3. بهره برداری از کارخانه تولید آب میوه و کنسانتره
    4. ملی شدن برند اتحادیه
    5. بهره برداری از نهالستان

 

تمامی حقوق متعلق به سایت اتحادیه سراسری تعاونی های کشاورزی باغداران ایران می باشد
powerd by ImenCMS.com